23. oktober arrangerte vi digitalt nettverksmøte om digitalt velvære. Det var et svært nyttig innlegg fra Ståle Hansen, grunnlegger og CEO i Cloudway.
Ståle snakket først om fire konsepter innenfor digitalt velvære med tilhørende applikasjoner:
- Fange infromasjon (bruk av Planner, OneNote og Loop)
- Prosess og gjennomføring (bruk av Power Automate og Viva Insights)
- Teamskultur (bruk av Teams)
- Varsler (gjelder alle applikasjoner)
Deretter ga ham fem gode tips for å jobbe smartere i Microsoft 365:
- Unngå å kjøre prosesser i chat – chat er uegnet for samhandling
- Bruk planner til å samle informasjon om egne oppgaver – innlegg, mail etc. kan enkelt legges inn som oppgaver i Planner
- Arkiver mailer i stedet for å la dem ligge uleste i innboks
- Bruk Copilot for å skrive møtenotater
- Skru av varsler du ikke trenger (spør deg selv: hvorfor får jeg varselet? er varselet nyttig? hvordan mottar jeg varselet på et passende tidspunkt?)
Fikk du ikke deltatt? Fortvil ikke! Presentasjon og opptak av møtet ligger i vedlegg.